OpenGL 2.x und 3.0 APIs noch diese Jahr

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OpenGL 2.x und 3.0 APIs noch diese Jahr

Beitragvon Cheeky@Boinc » 02.06.2007, 21:10

"Longs Peak and Mount Evans represent major API upgrade.
What is going on with OpenGL right now is very exciting. This year will see two new versions of this venerable API.
The first version due in July 2007 is Longs Peak (OpenGL 2.x). This is a major clean-up of the code after almost a decade and a half. Approximately three months after that we will see the release of Mount Evans (OpenGL 3.0) which will run specifically on hardware born after November 8th, 2006.
We are talking about DirectX 10-class hardware, bringing all the features of unified 3D architecture to the world of OpenGL.
Mount Evans is compatible with Longs Peak, but you will require OpenGL 3.0 class hardware to run everything.

OpenGL 3.0 will offer features such as instanced rendering, stream out of vertex data to a buffer, texture buffer objects, numerous new texture formats and so on.
Most importantly the Khronos Group is linking OpenGL and OpenGL ES, a mobile 3D graphics API via COLLADA and glFX, so what is supported in OpenGL 3.0 will see the light of the day in ES version as well."

Quelle: opengl.org
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Beitragvon warlord2909 » 03.06.2007, 19:46

sehr schön :)
hoffentlich springen bald mehr entwickler auf den opengl zu auf .. ich meine id macht es mit titeln wie doom oder quake ja vor ..
gibts bei OpenGL 3 und DX10 eigentlich soo hammer unterschiede? bei DX9 und OpenGL 2 waren ja eigentlich keine unterschiede bemerkbar..
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Beitragvon Mark » 03.06.2007, 20:28

Original von warlord2909
gibts bei OpenGL 3 und DX10 eigentlich soo hammer unterschiede? bei DX9 und OpenGL 2 waren ja eigentlich keine unterschiede bemerkbar..


Das würd mich auch mal interessieren :D Ich dachte immer OpenGL wäre schlechter , aber als das mit diesem Typen war , der DirectX10 für XP Linux und Mac lauffähig machen wollte indem er es auf OpenGL umleitete oder so ^^ dachte ich mir schon dass es ziemlich gleich gut sein muss ?
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Beitragvon wakeup » 03.06.2007, 22:31

ja d3d glingt iwie mächtiger x) aber sehr schöne nachrichten!
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Beitragvon Mark » 09.06.2007, 12:52

Ich hab dazu folgenden Artikel gefunden . Sieht eigentlich recht gut für OpenGL aus ! :D

hier klicken
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Beitragvon fredddy » 09.06.2007, 13:06

ms zerbröselt langsam aber sicher :D
May the source be with you !
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